قبل از پاسخ به این سوال بیایید نگاهی به تاریخچه خودرو های پیکاپ در کشور بیندازیم.
با پایان همکاری پارس خودرو و شرکت نیسان در سال 92،تولید نیسان پیکاپ بعد 22 سال متوقف شد. بعد از توقف تولید این خودرو تا به امروز کسی نتوانسته خلآ آن را در بازار جبران کند.در این سال ها انواعی از خودرو های پیکاپ مثل کاپرا ریچ پادرا و.. تولید شدند اما هیچ کدام نتوانستند کارایی نیسان پیکاپ را ارائه دهند.
اکنون پس از 10 سال،کم کم شاهد حضور پیکاپ های متنوعی در بازار هستیم.در سال 97 شرکت آمیکو با مونتاژ آمیکو آسنات این روند را آغاز کرد.اما آسنات نتوانست به موفقیت چشم گیری دست پیدا کند.در سال 1400 کرمان موتور قدم دیگری در این زمینه برداشت.کی ام سی تی 8،خودرویی که سعی داشت ظاهر لوکسی از خود نشان دهد که این تمایل به سمت لوکس بودن هم نتوانست جای کارایی نیسان را بگیرد.
اما از نیمه دوم سال 1401 روند تحولات در بازار خودروهای پیکاپ شتاب بیشتری به خود گرفته است. وقتی که گروه بهمن از پیکاپ G9 در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی کرد. همزمان شرکت ماموت آغاز فعالیت زیر شاخه ای از خود بنام مکس موتورز را اعلام کرد که با عرضه خودروی کلوت وارد بازار شد، ایران خودرو دیزل نیز در این مدت بیکار نبود و با همکاری شریک قدیمی خود،شرکت فوتون،فوتون تونلند را که قبلا به بازار عرضه کرده بود با تغییرات اساسی بنام فوتون G7 از اردیبهشت ماه وارد بازار کرد.طبق تجربه ی شخصی خودم ظاهرا فوتون G7 با ظاهری شبیه به فورد آمریکایی و امکانات بسیار توانسته نگاه ها را به سوی خود جلب کند. اگر بخواهیم در این رنج قیمتی رقبای فوتون G7 را بررسی کنیم،شاید اصلی ترین رقیب،G9 گروه بهمن باشد.البته هنوز قیمتی به صورت رسمی برای این خودرو اعلام نشده است، اما انتظار میرود قیمتی کمتر از 2 میلیارد داشته باشد.
البته با تصاویری که از تی 9 در خرداد ماه از کرمان موتور منتشر شد.ظاهرا از نیمه دوم 1402 یا حداکثر نیمه اول 1403 شاهد رقابت G7،T9 و G9 خواهیم بود.اما باید دید که در دراز مدت نحوه تامین قطعات، خدمات پس از فروش و استهلاک این خودرو ها به چه صورت خواهد بود.
از G7زیاد خشم نیومد
T9که اصلا فرقی نداره همش آشغاله
ولی G9صد درصد با این ابعاد هیکل زور زیادش برنده میشه خیلی هم آپشن داره هیچی کم نداره فقط یه ساندروف کمه اونم نهم نیست من غصد خرید G9بهمنو دارم شرایطش چه جوریه؟
G9بزرگتر هسته ولی برا آفرود مهم سطح ارتفاع خودرو از زمینه که اطلاعاتی نیس من میخواستم g9بگیرم چون خیلی از قیافه غولش و آپشناش خوشم اومد اما واقعیت اینه t9بازار دست دوم و تامین قطعات بهتری خواهد داشت و تصمیم گرفتم t9بگیرم و خودم لاستیک و…. رو عوض کنم قدش بلندتر بشه هر چند هیچ کدوم خاک پاس هایلوکس نمیشن ولی دگ هابلوکس قدیمی شده و آپشن هم نداره
T9 رو برای کارخونه رفیقم خریدیم ، هایلوکسم دارند ، هایلوکس راحت تره و پر قدرت تره، ولی t9 نسبت به قیمتش هم قدرت بسیار خوبی داره و با ششصد کیلو با اصلا کم نمی اورد، انتظار ش رو نداشتیم اینقدر قوی باشه ، انگار نه انگار بار زده بودیم ، شیبها رو بدون هیچ فشاری میرفت ، فعلا که خوب ماشینیه ، ولی هیلوکس چیز دیگه ست .
از G7زیاد خشم نیومد
T9که اصلا فرقی نداره همش آشغاله
ولی G9صد درصد با این ابعاد هیکل زور زیادش برنده میشه خیلی هم آپشن داره هیچی کم نداره فقط یه ساندروف کمه اونم نهم نیست من غصد خرید G9بهمنو دارم شرایطش چه جوریه؟
سلام و وقت بخیر، آخرین خبری که من گرفتم مهرماه قراره عرضه بشه و فعلا در مورد خریدش چیزی اعلام نکردن
قدرت موتور g9از t9 و g7 کمتره چطور میگی پر قدرت
غیر از موتور باید گیربکس خوبی باشه که بتونه اون قدرت رو منتقل کنه
G9بزرگتر هسته ولی برا آفرود مهم سطح ارتفاع خودرو از زمینه که اطلاعاتی نیس من میخواستم g9بگیرم چون خیلی از قیافه غولش و آپشناش خوشم اومد اما واقعیت اینه t9بازار دست دوم و تامین قطعات بهتری خواهد داشت و تصمیم گرفتم t9بگیرم و خودم لاستیک و…. رو عوض کنم قدش بلندتر بشه هر چند هیچ کدوم خاک پاس هایلوکس نمیشن ولی دگ هابلوکس قدیمی شده و آپشن هم نداره
T9 رو برای کارخونه رفیقم خریدیم ، هایلوکسم دارند ، هایلوکس راحت تره و پر قدرت تره، ولی t9 نسبت به قیمتش هم قدرت بسیار خوبی داره و با ششصد کیلو با اصلا کم نمی اورد، انتظار ش رو نداشتیم اینقدر قوی باشه ، انگار نه انگار بار زده بودیم ، شیبها رو بدون هیچ فشاری میرفت ، فعلا که خوب ماشینیه ، ولی هیلوکس چیز دیگه ست .