در این مقاله به معرفی بهترین خودرو های آفرود برای سال 2023 میپردازیم.با پارساکار همراه باشید.
1-لندرور دیفندر
پس از کش و قوسهای فراوان، سرانجام در سال ۲۰۱۹، لندرور از مدلی که خیلیها انتظار آن را میکشیدند رونمایی کرد. لندرور دیفندر در اوایل سال جاری میلادی با شاسی مونوکوک عرضه شد.
مدل هیبریدی این خودرو دارای موتور شش سیلندری است. اما انتخاب ما، گزینه D240 دیزلی است که با پیشرانه و گشتاوری مناسب، مصرف سوخت و قیمت نسبتاً پایینی در مقایسه با سایر مدلها دارد. کارکرد سامانه چهارچرخ محرک (۴x۴) این خودرو در جادههای آفرودی فراتر از تصور است. استقامت این خودرو و راحتی رانندگی با آن، باعث میشود. یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار بگیرد.
جیپ رانگلر
جیپ رانگلر در آخرین مدل خود، قدرتمندتر از همیشه بازگشته است. حفظ ترکیب ظاهری این خودرو و طراحی دوست داشتی آن توسط جیپ، یکی از نقاط قوت آن به شمار میرود که باعث میشود تا همچنان شاهد چراغهای گرد و جلوپنجرهای مشبک رانگلر باشیم.
این ظاهر کلاسیک برای اولین بار در جنگ جهانی دوم دیده شد. فضای داخلی مدل جدید جیپ رانگلر بیشتر از قبل است و با موتور تقویت شده جدید.میتواند همراه خوبی در جادههای آفرود باشد. موتورهای این خودرو در مجموع ۳۷۵ اسببخار قدرت و ۶۳۷ نیوتون متر گشتاور تولید میکنند. این خودرو در ۲ مدل عرضه شده است که هر دوی آنها از موتورهای بنزینی و الکتریکی بهره میبرند و قیمت پایه آن در حدود ۴۸ هزار دلار است.
تویوتا لندکروز
لندکروز یکی از خودروهای آفرود کلاسیک با ساختار بدنه بسیار مناسب است. که تویوتا ترجیح میدهد تا فرمول موفق خود در طراحی آن را چندان دستکاری نکند. عملکرد موتور ۲٫۸ لیتری این خودرو برای یدککشی و رانندگی در سرعتهای پایین و شیبهای تند خارقالعاده است اما نباید انتظار امکانات داخل کابین یک خودروی SUV مونوکوک مانند آئودی یا مرسدس بنز از آن داشته باشید.
لندکروز ۲۰۲۱ از موتور ۵٫۷ لیتری ۸ سیلندر استفاده میکند که ۳۸۱ اسببخار قدرت و ۵۴۳ نیوتون بر متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. مصرف سوخت این خودرو در محیط شهری، ۱۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر است و به صورت ترکیبی، در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۱۶ لیتر بنزین نیاز دارد.
مرسدس بنز G کلاس
هنگامی که صحبت از بهترین خودروهای آفرود به میان میآید. در کنار نامهایی چون تویوتا لند کروز و لندرور دیفندر، قطعاً مرسدس بنز G کلاس نیز دیده خواهد شد. پس از ۴۰ سال تولید، اکنون این خودرو با طراحی مجدد و سیستم تعلیق جلوی مستقل در بازار موجود است.
مدل AMG سری G کلاس، دارای موتور بنزینی V8 مجهز به توربوشارژ دوگانه است که تقریباً ۶۰۰ اسببخار قدرت دارد. داخل کابین این خودرو از فضای خوبی برخوردار است اما طراحی ظاهری آن، علیرغم طراحی مجدد، از اسکلتبندی قدیمیای استفاده میکند که این روزها جذابیت زیادی ندارد. همچنین بهای قدرت بالای این خودرو، مصرف سوخت آن است که در مصرف ترکیبی، ۱۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است.
فورد رنجر رپتور
مدل رپتور کمی بزرگتر از مدل معمولی فورد رنجر است که میتوان آن را یک اتومبیل آفرود اسپرت دانست. جادوی اصلی این شرکت آمریکایی در مهندسی سیستم تعلیق پیشرفته و میراگرهای رپتور دیده میشود. با استفاده از این سیستم فنربندی، عملکرد رنجر رپتور در جادههای پر فراز و نشیب، کاملاً متعادل است. شاسی و بدنه مدل جدید این خودرو نیز دچار تحولاتی شده است .و بدون بار اضافی، ارتفاع آن از سطح زمین کاملاً مناسب است. از نقاط ضعف رنجر رپتور، میتوان به موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری آن اشاره کرد که با قیمت حدود ۵۰ هزار پوند، انتظار پیشرانه قویتری از آن داشتیم.
لندرور دیسکاوری
سری دیسکاوری که قدمتی در حدود ۳۰ سال دارد.در سال ۲۰۲۱ با تغییرات زیادی به بازار عرضه میشود. این خودرو با استفاده از موتور ۴ سیلندر توربوشارژ قادر است تا ۲۹۶ اسببخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند که باعث میشود. این کراساور عملکرد نسبتاً خوبی در شرایط سخت به جا بگذارد. به عنوان وسیلهای که یک چشم آن به بازار خودروهای لوکس گره خورده است.میتوان گفت که دیسکاوری از کمبود امکانات داخل کابین رنج میبرد.
بولر بولداگ
اگر به دنبال یکی از سرسختترین خودروهای آفرود هستید که بتواند در هر شرایطی همراه شما باشد. بولر بولداگ را میتوانید در لیست خود داشته باشید. بولداگ بر روی یک شاسی اختصاصی مونوکوک ساخته شده است و از سیستم تعلیق پیشرفته به کار رفته در رنجرور اسپرت و لندرور دیسکاوری استفاده میکند.
دو نوع مدل بنزینی و دیزلی این خودرو همراه با یک مخزن سوخت عظیم و سیستم تعلیق مناسب، شرایط عبور ازصحرا را فراهم کردهاند. قدرت این خودرو با توجه به تنوع موتور مدلهای آن، متفاوت است. مدل بنزینی بولداگ، مجهز به یک موتور ۵ لیتری V8 است که ۵۶۷ اسببخار قدرت دارد اما مصرف سوخت آن نیز بالاتر است. هندلینگ این خودرو و کنترل آن در جاده بسیار راحت و مناسب است . با این وجود، میتوانید با خیالی آسوده در زمینهای شنی یا گل و ماسه آن را برانید.
سوزوکی جیمنی
سوزوکی جیمنی با وزن ۱۰۹۰ کیلوگرمی، به عنوان تنها خودروی آفرود سبک وزن جهان شناخته میشود. موردی که در عملکرد این خودرو جلب توجه میکند، موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی آن است که با قدرت ۱۰۰ اسببخار آنطور که انتظار داریم در جاده عمل نمیکند.
جیمنی از طراحی سادهای برخوردار است و از شاسی بلندهای کوچک حساب میشود. داخل کابین این خودرو نیز طراحی ساده و قدیمیای دارد.که ممکن است طبق سلیقه برخی از دوستداران خودروهای آفرود مدرن نباشد. نقطه قوت این خودرو، قیمت پایین آن است.که شما میتوانید با پرداخت حدود ۱۶ هزار پوند، مالک یک خودروی آفرود متوسط شوید تا در جنگل یا کویر همراه شما باشد.
ایسوزو دی مکس AT35
ایسوزو با بهروزرسانی مدل جدید دی مکس، سعی در احیای این سری داشته است. که میتوان گفت تا حدودی موفق بوده است. این پیکاپ با میلههای اسپورت، سیستم تعلیق پیشرفته و عایقبندی مناسب، سعی داشته است تا نهایت راحتی و آسایش را برای راننده و سرنشینان فراهم کند. دی مکس با استفاده از موتور ۱٫۹ لیتری توربو دیزل، ۱۶۲ اسببخار قدرت دارد. و میتواند تا ۱ تن بار را حمل کند. این خودرو در دو مدل با جعبهدنده دستی و خودکار عرضه شده است. و امکانات داخلی آن نسبت به قیمت ۳۸ هزار پوندیاش مناسب است.
آریل نومد
احتمالاً با شنیدن نام آفرود، به یاد خودروهایی مانند جیپ راگلر و یا SUVهای بزرگ میافتید، اما آریل نومد با بدنهای متشکل از چندین لوله فلزی، این مورد را نقض میکند. آریل نومد که طراحی آن از آریل اتم الهام گرفته شده، به لطف موتور ۲٫۴ لیتری، ۲۳۵ اسببخار قدرت دارد که میتواند با سرعت خارقالعادهای در جادههای بیابانی حرکت کند. صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو حدود ۳٫۴ ثانیه است و با وجود ظاهر عجیب و سرعت بالای آن، در کشورهای زیادی مجوز تردد در جادههای رسمی را دارد.