بررسی بازار

واردات خودرو برقی و دست دوم /وعده های ناصادق وزارت صمت

درحالیکه سال گذشته در همین موقع صدای واردات خودرو دست دوم گوش مارا کر کرده بود، تا همین موقع حتی 1 عدد خودرو دست دوم هم به عنوان نمونه وارد کشور نشده است.

از بهمن ماه سال 1401 با رونمایی از سامانه یکپارجه خودرو هزاران نفر در آن ثبت نام کردند و دولت توانست نقدینگی موجود در بازار را مهار کند. در اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با استیضاح وزیر صمت واردات خودروی دست دوم در صدر اخبار گرفت و به صورت طرح دو فوریتی در مجلس تصویب شد و مسئولان مربوطه از واردات 60 هزار خودروی دست دوم خبر میدادند.

اما ظاهرا دولت در سال جدید میخواهد همین کار را با وردات خودروی برقی انجام دهد. به طوریکه گفته شده در سه ماه آینده 27 هزار خودروی برقی وارد کشور خواهد شد!

اما سوال اصلی در مورد همه نوع واردات این است که منابع لازم برای این کار از کجا تامین خواهد شد؟ و سوال دوم این است که هزینه زیرساخت برای شارژ خودروهای برقی از کجا تامین خواهد شد؟  آیا 2 عدد شارژر در میدان آزادی جوابگوی 27 هزار خودرو خواهد بود؟ بر فرض که 27 هزار خودرو ظرف سه ماه هم وارد شد ، آیا دولت محترم میتواند بگوید چه تعداد جایگاه شارژ برای این خودرو ها در نظر گرفته است؟ اصلا این جایگاه های شارژ کجا قرار هست ساخته شوند؟

این ها سوالاتی هست که فعلا برای آنها پاسخی داده نشده است اما امید واریم این بار وزارت صمت وعده صادق به مردم داده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *