تازه های خودرو, تویوتا, مطالب آموزشی

هایلوکس هیدروژنی جایگزین خودرو های برقی

خودروهای برقی بیشتر از هر زمان دیگری در معرض توجه قرار دارند.اما تویوتا با وانت پیکاپ هایلوکس هیدروژنی و دیگر محصولات خود نشان داده به قوای محرکه هیدروژنی نیز اهمیت زیادی می‌دهد. یکی از اولویت‌های این برند برای آینده استفاده از این نوع سوخت خواهد بود.

در آینده نزدیک نسخه پیش‌تولیدی تویوتا هایلوکس هیدروژنی.به عنوان بخشی از برنامه‌های ۷۰ میلیون پوندی دولت بریتانیا در جهت تولید خودروهایی با قوای محرکه جایگزین و فاقد آلایندگی تولید خواهد شد. نسخه سلول سوختی از این وانت پیکاپ محبوب که معمولاً با پیشرانه ۲.۴ لیتری دیزلی در اروپا عرضه می‌شود.با استفاده از نسل دوم سیستم سلول سوختی این خودروساز توسعه خواهد یافت. این قوای محرکه سلول سوختی در نسل جدید تویوتا میرای نیز بکار رفته است.

تویوتا هیلوکس

اگر پروژه موردبحث موفقیت‌آمیز باشد.شاید هایلوکس هیدروژنی در بخش‌هایی از این کشور که شارژ خودروهای برقی میسر نیست مورد استفاده قرار گیرد. نمونه‌های اولیه از این خودرو در کارخانه تویوتا در برن استون تولید خواهند شد. این کارخانه به تولید تویوتا کرولا نیز مشغول است. در آینده نزدیک تولید محدود و سری هایلوکس با قوای محرکه جدید نیز انجام خواهد شد. تویوتا با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

مسئول پیشبرد این پروژه تویوتا موتور بریتانیا و همچنین شرکت‌های فنی و مهندسی همچون ریکاردو، ETL، D2H و تاچم هستند. تیم تحقیق و توسعه اروپایی تویوتا نیز به این پروژه کمک خواهد کرد. برنامه موردبحث در کل ۱۱.۳ میلیون دلار را در دولت بریتانیا دریافت می‌کند. این پروژه برای سه سال توسط دولت حمایت مالی می‌شود و بیش از ۲۵۰ شغل را در دهه آینده میلادی ایجاد می‌کند. پروژه‌های دیگری نیز وجود دارند که شامل تراکتورهای دارای سوخت‌های حاصل از ضایعات مزرعه و… هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *