تازه های خودرو, تویوتا, مطالب آموزشی

سرگذشت تویوتا هایلوکس از اول تا الان

خرید هایلوکس

هایلوکس

نسل اول

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که یک وانت کار و تجاری نه‌چندان زیباروی، روزگاری به تصویر برند تویوتا نزد همگان تبدیل شود. تویوتا هایلوکس، با بهبودهای مکرر، خود را به‌عنوان خودرویی سرسخت و قدرتمند به مشتریان ثابت کرد.امروزه نام این خودرو در کنار تویوتا لندکروزر خودنمایی می‌کند. امروزه شهرت تویوتا هایلوکس فراتر از یک پیکاپ ساده است. این خودرو به عنوان محصولی کارآمد برای استفاده شخصی نیز کاربردی به نظر می‌رسد.

داستان تویوتا هایلوکس در سال 1968 آغاز شد؛ هنگامی که تویوتا تصمیم گرفت تا وانت سبکی به نام هایلوکس را جایگزین محصول قبلی خود یعنی تویوتا بریسکا کند. فرآیند طراحی و تولید تویوتا هایلوکس نیز توسط شرکت اتومبیل‌سازی هینو به انجام رسید که بر ساخت خودروهای تجاری تمرکز دارد.

پیشرانه مورد استفاده در نسل اول تویوتا هایلوکس، یک موتور 1.5 لیتری 70 اسب‌بخاری بود که در کامیونت تویوتا Toyoace نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. گیربکس چهارسرعته دستی، ظرفیت سه سرنشین و قابلیت حمل بار هزار کیلوگرم از دیگر مشخصات نسل اول تویوتا هایلوکس بودند.

خودرو آفرود

نسل دوم

تویوتا هایلوکس در ماه مه 1972 جایگزین نسل اول شد . در دو نسخه کابین‌کوتاه و کابین‌بلند به تولید رسید. فاصله محور این خودرو نسبت به نسل قبلی افزایش یافته بود؛ اما ظرفیت بارگیری آن بدون تغییر باقی ماند. نسخه استاندارد نسل دوم تویوتا هایلوکس به پیشرانه 1.6 لیتری مجهز بود؛ اما مشتریان می‌توانستند نسخه قوی‌تری را با پیشرانه دولیتری 105 اسب‌بخاری خریداری کنند.که برای حرکت در بزرگراه‌ها مناسب بود.

خرید پیکاپ

نسل سوم

تویوتا هایلوکس با آغاز سال 1978 میلادی به نمایشگاه‌های تویوتا در سراسر جهان آمد. تویوتا در این نسل بر راحتی سواری تمرکز کرده بود؛ از این رو، سواری هایلوکس شباهت زیادی به سدان‌های آن دوران داشت که مزیتی بزرگ برای هایلوکس به شمار می‌آمد.

 

تیپ‌بندی گسترده هایلوکس از نسل سوم آغاز شد؛ جایی که تویوتا انواع مختلفی از کابین‌ها را برای این پیکاپ در نظر گرفته بود. نسخه‌های سوپردولوکس نیز با کابینی بزرگ‌تر و امکاناتی بیشتر در دسترس خریداران قرار گرفتند. پیشرانه نسل سوم با نسل دوم مشترک بود؛ اما ترمزهای دیسکی و سیستم تعلیق میله پیچشی در این نسل به هایلوکس افزوده شدند.

بهترین ماشین آفرود

نسل چهارم

تویوتا هایلوکس در سال 1983 به بازار عرضه شد. و نسخه‌های محدودی از آن نیز به بازار کشورمان راه یافتند که اکنون در گوشه‌وکنار بازار قابل مشاهده هستند. نسل چهارم تویوتا هایلوکس نسبت به نسل سوم، ظاهر داخلی و خارجی متفاوتی داشت و مشخصه بارز ظاهری آن‌، گلگیرهای پف‌کرده قسمت عقب است.خرید خودروی نیسان

نسل پنجم

هایلوکس در سپتامبر 1988 به بازار آمد که نسبت به نسل قبل، تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده بود. این نسل، مفاهیمی هم‌چون قدرت، مقاومت و راحتی را در کنار یکدیگر ارائه می‌داد. تویوتا آن را از یک پیکاپ تجاری به یک وسیله نقلیه چندمنظوره تبدیل کرده بود. علاوه‌برآن، امکانات رفاهی بیشتری نیز به این پیکاپ ژاپنی افزوده شد.

خرید ریچ

نسل ششم

تویوتا هایلوکس، در سپتامبر 1997 معرفی شد و ترکیبی از وانت تجاری و پیکاپ اسپرت بود. ارتفاع خودرو و طول کابین در این نسل افزایش یافته بود و سرنشینان، سواری آرام‌تری را تجربه می‌کردند. مدل اکسترا کابین نسل ششم تویوتا هایلوکس، گل سرسبد این نسل بود. که فاصله بین دو محور طویل‌تر، کابین عریض‌تر و قسمت بار بزرگ‌تری ارائه می‌کرد.

ماشین برای آفرود

نسل هفتم

تویوتا هایلوکس در آگوست 2006 به‌عنوان محصولی کاملا جدید به بازار معرفی شد و در بیش از 140 کشور جهان به فروش رسید. ظاهر نسل هفتم تویوتا هایلوکس، به‌گونه‌ای است که گویا مهندسان تویوتا یک فیس‌لیفت را روی نسل ششم اعمال کرده‌اند؛ با این حال، نسل هفتم نسبت به نسل ششم راحت‌تر و مجهزتر بود. درحقیقت، نسل هفتم تویوتا هایلوکس بیش از آن‌که یک پیکاپ باشد، یک شاسی‌بلند ترکیبی محسوب می‌شد.

ماشین برای آفرود

نسل هشتم

تویوتا هایلوکس، در ماه مه 2015 وارد بازار شد و تولید آن تاکنون ادامه یافته است. مهندسان و اعضای تیم توسعه محصول تویوتا، برای تولید نسل هشتم کل دنیا را زیر پا گذاشتند و بازخورد مشتریان مختلف را دریافت کردند؛ درنتیجه، انتظارات مشتریان و چالش‌های روزمره‌ آن‌ها را شناختند. محصولی بر اساس نیازهای گوناگون مشتریان خود تولید کردند. به همین دلیل، نسل هشتم تویوتا هایلوکس خودرویی است که قابلیت رانندگی در جاده‌های مختلف و انواع آب و هوا را دارد. می‌توان از آن برای هر هدفی استفاده کرد.

 

تویوتا هایلوکس به‌هیچ‌عنوان خودرویی لوکس محسوب نمی‌شود . محصولی برای استفاده در شرایط مختلف است که به‌خوبی نیازهای مشتریان را پاسخ می‌دهد. از سوی دیگر، تویوتا هایلوکس در تیپ‌های متنوعی به تولید می‌رسد . مشتریان با سطوح بودجه گوناگون، قدرت خرید این خودرو را دارند.

 

منبع:http://toyota.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *