تازه های خودرو

بررسی کارکرد سامانه استعلام سوابق خودرو های کارکرده

علی خضریان(نماینده مجلس) در خصوص نتیجه اقدامات کمیسیون اصل نود مجلس در اجرای جزء ۴ تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: براساس این بند قانونی و جهت ساماندهی معاملات خودرویی،شرکت‌های بیمه، شرکت‌های خودروسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی  مکلفند امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق نقلیه موتوری از قبیل اطلاعات مالکیت، اعمال حقوقی انجام­ شده راجع به وسیله نقلیه، سابقه تصادفات و معاینه فنی و همچنین اطلاعات و سوابق اشخاص از قبیل احراز هویت و اهلیت متعاملین را برای سکوهای بخش خصوصی فراهم کنند.

با اجرای این قانون مردم می‌توانند در یک پلتفرم و پیش از تکمیل فرآیند نقل و انتقال خودرو سابقه کامل بیمه‌ای و تصادفات خودرو را رصد کنند.

 

این سامانه جهت استفاده عموم مردم و پیش از نقل و انتقالات توسط دو دستگاه در دو پلتفرم آپ و خودرو 45 قابل بهره‌برداری شده و نیروی انتظامی موظف است تا یک ماه آینده به این چرخه متصل و تا دی‌ماه نیز قوه قضاییه این خدمات را به مردم ارائه می‌کند. با این اقدام حجم زیادی از پرونده‌ها، شکایات و کلاهبرداری‌ها از محل فروش خودروهای تصادفی، سرقتی، فاقد مدارک و همچنین فروش خودرو توسط افراد ممنوع‌المعامله از بین می‌رود.

ایسنا

 

 

نمونه استعلام دریافتی این سامانه تا این لحظه به این شکل است:

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *